четверг, 4 февраля 2016 г.
Рольова гра "Як поводитись в небезпечних ситуаціях"
Мета: учити дітей бути уважними при виборі будь – якого виду відпочинку, формувати розуміння того, що тільки від власної поведінки залежить життя і здоров’я кожної дитини; ознайомити з деякими видами надання першої допомоги; розвивати вміння співставляти, порівнювати, робити висновки; узагальнювати; виховувати потребу думати не тільки про себе. Але й про інших, любов до навколишнього середовища.
Обладнання: ілюстрації різних пір року, зошит «Основи здоров’я у 1 класі».
1. Повідомлення теми і завдань практикуму.
- Сьогодні ми з вами пограємо та засвоїмо найважливішу річ – як в різних життєвих ситуаціях зберегти своє здоров’я – найцінніший скарб людини. Та спочатку відгадайте загадку «Щорічно до нас приходять гості: один сивий, інший молодий, третій скаче, а четвертий плаче».
- Що це? Якщо відгадаєте, то на дошці з’являться ілюстрації на цю тему.
(Пори року).
Ми й поговоримо з вами про безпечний відпочинок у різні пори року.
2. Прихід гостя до класу. Це казковий герой Незнайко.
(Стук у двері. Незнайко проситься до дітей, бо він також хоче знати, як себе поводити правильно, безпечно.)
3. Бесіда.
- Що таке відпочинок?
- Де найкраще відпочивати?
- Чому?
- Але під час відпочинку на природі можна отримати різні травми, ви повинні знати, яка небезпека може вас підстерігати під час розваг,щоб залишитися здоровими.
- Які ваші улюблені зимові розваги?
- А літні?
4. Робота з підручником та зошитом з «Основ здоров’я».
З И М А
- Що загрожує Лисеняті та Зайчикові?
- Чого не знають звірята?
- Які правила безпеки потрібно виконувати під час катання на лижах, санчатах?
• Обстежити засніжені схили.
• Знайти безпечні для катання місця.
• Під час катання з гірки не штовхатися.
• Не збивати тих, хто їде.
• Не перерізати шлях.
- Незнайку, а ти які правила поведінки знаєш? (Уважно оглянути ковзанку, не кататися на проїжджій частині вулиці, на тротуарі, а тільки на ковзанці). Діти розглядають малюнки у зошиті й роблять відповідні висновки.
А) розповідь учителя.
- Ударив сильний мороз, річку скував лід. От роздолля, яка ковзанка! Але на відкритій водоймі без нагляду дорослих кататися не можна. Та ось хлопчики не послухали порад. Пішли на тонкий лід і провалилися?
- Як ви допоможете цим непослухам?(Покличемо на допомогу старших).
Б) правила допомоги тим, хто провалився.
Підповзти до потерпілого;
З відстані 3 – 5 м простягнути йому лижі, ціпок, кинути один кінець шарфа, мотузки;
Обережно підтягнути до себе.
В) діти з Незнайком «допомагають» потерпілому за допомогою шарфа.
В Е С Н А
- Яка пора року приходить на зміну зимі?
- Як ви любите відпочивати весною?
- Чи любите кататися на велосипедах, роликах, скейтах, самокатах?
- Ви катаєтесь на них тільки навесні?
- Чим небезпечні скейти та ролики? (З них можна впасти, травмувати руку або ногу, потрапити під машину, наїхати на перехожих).
- Що робити , щоб цього не трапилося?
Вибрати місце, де немає перехожих.
Не кататися на проїжджій частині вулиці.
Не штовхати один одного.
Г) Читання «закодованого» правила дорожнього руху в зошиті «По дорогах на велосипеді можна їздити тільки з 14 років, якщо ти добре знаєш правила дорожнього руху».
Р О Б О Т А З П Л А К А Т О М
«Правила дорожнього руху»
Велосипедистові забороняється їздити проїжджою частиною.
Їздити, не тримаючись за кермо.
Знімати ноги з педалей під час руху.
Користуватись велосипедом з несправними гальмами.
Д) розфарбовування того малюнка, який відповідає місцю, де можна кататися на скейті та велосипеді. Увага! Від надійності велосипеда й вашої розумної поведінки залежить ваша безпека, а отже, здоров’я та життя.
Л І Т О
- Незнайку, чи відомі тобі правила поведінки на воді та правила загоряння?
(Незнайко плутається в відповідях. Діти виправляють його.)
Приймати сонячні ванни треба з 8.00 до 11.00 і після 15.00
Починати загоряти треба з кількох хвилин, а потім поступово збільшувати час перебування на сонці.
Хто не дотримується цих правил, той може отримати сонячні опіки та сонячний удар.
Якщо у вас головний біль, слабкість, запаморочення,негайно йдіть у тінь, прикладіть до голови холодний компрес, випийте холодного чаю.
- Подивіться уважно на малюнки й позначте, хто з дітей порушує правила безпечного відпочинку?
- Що робити, якщо хтось тоне?
- Що ви бачите на малюнку?
- Що роблять хлопчик і дівчинка?
- А як ви думаєте, якого кольору повинна бути хустинка, якою махають діти?
5. Підведення підсумків.
- Отже, ми розглянули основні види відпочинку в різні пори року. Для чого?
- Що ж потрібно пам’ятати при виборі будь – якого з них? (Кататися й гратися можна тільки в спеціально відведених місцях.)
- Які правила купання ви знаєте?
- До чого може призвести порушення правил поведінки у воді?
6. Малювання улюбленого виду відпочинку.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий