четверг, 4 февраля 2016 г.

Рольова гра "Як поводитись в небезпечних ситуаціях"

Мета: учити дітей бути уважними при виборі будь – якого виду відпочинку, формувати розуміння того, що тільки від власної поведінки залежить життя і здоров’я кожної дитини; ознайомити з деякими видами надання першої допомоги; розвивати вміння співставляти, порівнювати, робити висновки; узагальнювати; виховувати потребу думати не тільки про себе. Але й про інших, любов до навколишнього середовища. Обладнання: ілюстрації різних пір року, зошит «Основи здоров’я у 1 класі». 1. Повідомлення теми і завдань практикуму. - Сьогодні ми з вами пограємо та засвоїмо найважливішу річ – як в різних життєвих ситуаціях зберегти своє здоров’я – найцінніший скарб людини. Та спочатку відгадайте загадку «Щорічно до нас приходять гості: один сивий, інший молодий, третій скаче, а четвертий плаче». - Що це? Якщо відгадаєте, то на дошці з’являться ілюстрації на цю тему. (Пори року). Ми й поговоримо з вами про безпечний відпочинок у різні пори року. 2. Прихід гостя до класу. Це казковий герой Незнайко. (Стук у двері. Незнайко проситься до дітей, бо він також хоче знати, як себе поводити правильно, безпечно.) 3. Бесіда. - Що таке відпочинок? - Де найкраще відпочивати? - Чому? - Але під час відпочинку на природі можна отримати різні травми, ви повинні знати, яка небезпека може вас підстерігати під час розваг,щоб залишитися здоровими. - Які ваші улюблені зимові розваги? - А літні? 4. Робота з підручником та зошитом з «Основ здоров’я». З И М А - Що загрожує Лисеняті та Зайчикові? - Чого не знають звірята? - Які правила безпеки потрібно виконувати під час катання на лижах, санчатах? • Обстежити засніжені схили. • Знайти безпечні для катання місця. • Під час катання з гірки не штовхатися. • Не збивати тих, хто їде. • Не перерізати шлях. - Незнайку, а ти які правила поведінки знаєш? (Уважно оглянути ковзанку, не кататися на проїжджій частині вулиці, на тротуарі, а тільки на ковзанці). Діти розглядають малюнки у зошиті й роблять відповідні висновки. А) розповідь учителя. - Ударив сильний мороз, річку скував лід. От роздолля, яка ковзанка! Але на відкритій водоймі без нагляду дорослих кататися не можна. Та ось хлопчики не послухали порад. Пішли на тонкий лід і провалилися? - Як ви допоможете цим непослухам?(Покличемо на допомогу старших). Б) правила допомоги тим, хто провалився.  Підповзти до потерпілого;  З відстані 3 – 5 м простягнути йому лижі, ціпок, кинути один кінець шарфа, мотузки;  Обережно підтягнути до себе. В) діти з Незнайком «допомагають» потерпілому за допомогою шарфа. В Е С Н А - Яка пора року приходить на зміну зимі? - Як ви любите відпочивати весною? - Чи любите кататися на велосипедах, роликах, скейтах, самокатах? - Ви катаєтесь на них тільки навесні? - Чим небезпечні скейти та ролики? (З них можна впасти, травмувати руку або ногу, потрапити під машину, наїхати на перехожих). - Що робити , щоб цього не трапилося? Вибрати місце, де немає перехожих. Не кататися на проїжджій частині вулиці. Не штовхати один одного. Г) Читання «закодованого» правила дорожнього руху в зошиті «По дорогах на велосипеді можна їздити тільки з 14 років, якщо ти добре знаєш правила дорожнього руху». Р О Б О Т А З П Л А К А Т О М «Правила дорожнього руху»  Велосипедистові забороняється їздити проїжджою частиною.  Їздити, не тримаючись за кермо.  Знімати ноги з педалей під час руху.  Користуватись велосипедом з несправними гальмами. Д) розфарбовування того малюнка, який відповідає місцю, де можна кататися на скейті та велосипеді. Увага! Від надійності велосипеда й вашої розумної поведінки залежить ваша безпека, а отже, здоров’я та життя. Л І Т О - Незнайку, чи відомі тобі правила поведінки на воді та правила загоряння? (Незнайко плутається в відповідях. Діти виправляють його.)  Приймати сонячні ванни треба з 8.00 до 11.00 і після 15.00  Починати загоряти треба з кількох хвилин, а потім поступово збільшувати час перебування на сонці.  Хто не дотримується цих правил, той може отримати сонячні опіки та сонячний удар.  Якщо у вас головний біль, слабкість, запаморочення,негайно йдіть у тінь, прикладіть до голови холодний компрес, випийте холодного чаю. - Подивіться уважно на малюнки й позначте, хто з дітей порушує правила безпечного відпочинку? - Що робити, якщо хтось тоне? - Що ви бачите на малюнку? - Що роблять хлопчик і дівчинка? - А як ви думаєте, якого кольору повинна бути хустинка, якою махають діти? 5. Підведення підсумків. - Отже, ми розглянули основні види відпочинку в різні пори року. Для чого? - Що ж потрібно пам’ятати при виборі будь – якого з них? (Кататися й гратися можна тільки в спеціально відведених місцях.) - Які правила купання ви знаєте? - До чого може призвести порушення правил поведінки у воді? 6. Малювання улюбленого виду відпочинку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий