четверг, 4 февраля 2016 г.

Урок позакласного читання "Цікавий світ природи"

Тема: Урок позакласного читання «Цікавий світ природи» Мета: Вчити учнів сприймати змальовані словами образи осінньої природи рідного краю в прозових творах В.О.Сухомлинського. Продовжити роботу над розвитком мови дітей, її образністю, виразністю. Розвивати їхню уяву і фантазію. Хід уроку І. Оголошення теми і мети уроку - Сьогодні ми читатимемо твори про природу. В цьому році виповнилося 95 років з дня народження видатного педагога В.О.Сухомлинського. То ж ознайомимося з оповіданнями саме цього письменника, учителя, вихователя дітей. ІІ. Ознайомлення з біографією В.О.Сухомлинського Василь Сухомлинський (1918 – 1970) Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівка Кіровоградської області у незаможній селянській родині. Василь Сухомлинський навчався спочатку у Василівській семирічці, де був одним із кращих учнів. Закінчивши Полтавський педагогічний інститут, здобув вищу освіту і кваліфікацію учителя української мови і літератури. У перші дні Великої Вітчизняної війни Василя Олександровича було призвано до війська , де він дістав важке поранення і чотири місяці лікувався в госпіталі. З 1948 року працює в Павлиській середній школі. Цим навчальним закладом він керував до останку життя, двадцять три роки у Павлиші стали найпліднішим періодом у його житті. Саме тут він виховував діток, спостерігав з ними за природою, складав з ними твори, сам написав багато творів про дітей, а також для дітей і дорослих. В.О.Сухомлинський згадував: «У дитинстві мої вихованці любили слухати музику квітучого саду і поля гречки, весняних луків та осіннього дощу. Вони відчували, переживали красу навколишнього світу». ІІІ. Читання творів В.Сухомлинського про природу. - Яке оповідання В.Сухомлинського ви читали вдома? («Синя квітка») - Що найбільше вразило вас після прочитаного? 2. Оповідання В.О.Сухомлинського «Як починається осінь» - Послухай, відчуй і уяви зміст кожного почутого слова. - Що ви побачили? - Що відчули? - З чого починається осінь? - Перечитування і переказ оповідання за частинами. - Робота над образністю слова: - Помилуймося краєвидом осені – красуні, знайди свої слова, щоб передати її красу, чарівність. Дочка • Старша • Молодша • Розумна Колоски • Зелені • Повні • Пшеничні Туман • Сивий • Густий • Сірий День • Теплий • Похмурий • Сонячний Павутинки • Тоненькі • Срібні • Легкі - Відтворіть слова: .с.нь, х.л.д, тр.в.жн., к.рл.ч.ть, ж.вт.нь, п.в.т.нк. . 3. Робота з книжкою «Дивосвіт». Народний календар. Загадка Капле з неба, дахів, стріх Дощ холодний, перший сніг. Почорнів без листя сад. Що за місяць? … Я, славний місяць листопад, Все листя обтрусив підряд, Замів стежини чисто, прикрасив кожне місто. Листопад – останній місяць осені, пора опадання останнього листя з дерев. Є ще й інші назви листопада – «напівзимник», «грудкотрус», «ворота зими», «листопадень», «роздягальник» Прочитай правильно і поясни прислів’я Листопадстелитьземлюлистом, агрудень – снігом. Народна мудрість Восени і горобець багатий. Листопад зимі ворота відкриває. В листопаді зима з осінню бореться. Листопадовий день, що заячий хвіст. ПОВІР, АЛЕ ПЕРЕВІР Ранній сніг – на ранню весну. Коли листопад дерева обтрусив, зима суворою буде. Як листопад дерева не обтрусить, довга зима мусить бути. 4. Оповідання «Ластівки прощаються з рідним краєм» 1.Закінчи речення: Початок оповідання веселий, а його кінець – … . 2. Перекажи ту частину тексту, яка підходить до малюнка (с.80). 3. Як ти гадаєш, чому ластівки так довго збираються в дорогу? 4. Чи доводилося тобі бачити відліт птахів? Розкажи про свої враження. 5. Спробуй змінити текст так, щоб початок був сумний, а кінець веселий. 6. Складання плану оповідання в парах (усно). Озирніться, он сосна, Сумно їй, вона одна (тримають руки на поясі, обертаються праворуч, ліворуч) Листячко зберіть під кленом (нахиляються, збирають) І біжіть усі до мене (біжать) Будем разом танцювати І листочками махати (піднімаються навшпиньки, кружляють, махають руками) Їх у кошик покладем (опускаємо руки плавно) І навчатися почнем. 5. Оповідання «Що найтяжче журавлям» Загадка – недомовка. Дивний ключ у небі лине, Не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінні дні Відлітають … . 1. Прочитай розмову Берези з журавлями. Чому найтяжче жити птахам на чужій землі? 2. Які ще птахи відлітають у вирій? 3. Прислів’я Кожному мила своя сторона Кожна травичка на своєму корені росте Добре тому, хто у своєму дому 5. Підведення підсумків уроку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий