четверг, 4 февраля 2016 г.
Урок позакласного читання "Цікавий світ природи"
Тема: Урок позакласного читання «Цікавий світ природи»
Мета: Вчити учнів сприймати змальовані словами образи осінньої природи рідного краю в прозових творах В.О.Сухомлинського. Продовжити роботу над розвитком мови дітей, її образністю, виразністю. Розвивати їхню уяву і фантазію.
Хід уроку
І. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ми читатимемо твори про природу. В цьому році виповнилося 95 років з дня народження видатного педагога В.О.Сухомлинського. То ж ознайомимося з оповіданнями саме цього письменника, учителя, вихователя дітей.
ІІ. Ознайомлення з біографією В.О.Сухомлинського
Василь Сухомлинський
(1918 – 1970)
Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівка Кіровоградської області у незаможній селянській родині.
Василь Сухомлинський навчався спочатку у Василівській семирічці, де був одним із кращих учнів. Закінчивши Полтавський педагогічний інститут, здобув вищу освіту і кваліфікацію учителя української мови і літератури.
У перші дні Великої Вітчизняної війни Василя Олександровича було призвано до війська , де він дістав важке поранення і чотири місяці лікувався в госпіталі.
З 1948 року працює в Павлиській середній школі. Цим навчальним закладом він керував до останку життя, двадцять три роки у Павлиші стали найпліднішим періодом у його житті. Саме тут він виховував діток, спостерігав з ними за природою, складав з ними твори, сам написав багато творів про дітей, а також для дітей і дорослих.
В.О.Сухомлинський згадував: «У дитинстві мої вихованці любили слухати музику квітучого саду і поля гречки, весняних луків та осіннього дощу. Вони відчували, переживали красу навколишнього світу».
ІІІ. Читання творів В.Сухомлинського про природу.
- Яке оповідання В.Сухомлинського ви читали вдома?
(«Синя квітка»)
- Що найбільше вразило вас після прочитаного?
2. Оповідання В.О.Сухомлинського «Як починається осінь»
- Послухай, відчуй і уяви зміст кожного почутого слова.
- Що ви побачили?
- Що відчули?
- З чого починається осінь?
- Перечитування і переказ оповідання за частинами.
- Робота над образністю слова:
- Помилуймося краєвидом осені – красуні, знайди свої слова, щоб передати її красу, чарівність.
Дочка
• Старша
• Молодша
• Розумна
Колоски
• Зелені
• Повні
• Пшеничні
Туман
• Сивий
• Густий
• Сірий
День
• Теплий
• Похмурий
• Сонячний
Павутинки
• Тоненькі
• Срібні
• Легкі
- Відтворіть слова:
.с.нь, х.л.д, тр.в.жн., к.рл.ч.ть, ж.вт.нь, п.в.т.нк. .
3. Робота з книжкою «Дивосвіт». Народний календар.
Загадка
Капле з неба, дахів, стріх
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Що за місяць? …
Я, славний місяць листопад,
Все листя обтрусив підряд,
Замів стежини чисто,
прикрасив кожне місто.
Листопад – останній місяць осені, пора опадання останнього листя з дерев. Є ще й інші назви листопада – «напівзимник», «грудкотрус», «ворота зими», «листопадень», «роздягальник»
Прочитай правильно і поясни прислів’я
Листопадстелитьземлюлистом, агрудень – снігом.
Народна мудрість
Восени і горобець багатий.
Листопад зимі ворота відкриває.
В листопаді зима з осінню бореться.
Листопадовий день, що заячий хвіст.
ПОВІР, АЛЕ ПЕРЕВІР
Ранній сніг – на ранню весну.
Коли листопад дерева обтрусив, зима суворою буде.
Як листопад дерева не обтрусить, довга зима мусить бути.
4. Оповідання «Ластівки прощаються з рідним краєм»
1.Закінчи речення: Початок оповідання веселий, а його кінець – … .
2. Перекажи ту частину тексту, яка підходить до малюнка (с.80).
3. Як ти гадаєш, чому ластівки так довго збираються в дорогу?
4. Чи доводилося тобі бачити відліт птахів? Розкажи про свої враження.
5. Спробуй змінити текст так, щоб початок був сумний, а кінець веселий.
6. Складання плану оповідання в парах (усно).
Озирніться, он сосна,
Сумно їй, вона одна
(тримають руки на поясі,
обертаються праворуч, ліворуч)
Листячко зберіть під кленом
(нахиляються, збирають)
І біжіть усі до мене (біжать)
Будем разом танцювати
І листочками махати
(піднімаються навшпиньки, кружляють,
махають руками)
Їх у кошик покладем
(опускаємо руки плавно)
І навчатися почнем.
5. Оповідання «Що найтяжче журавлям»
Загадка – недомовка.
Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінні дні
Відлітають … .
1. Прочитай розмову Берези з журавлями. Чому найтяжче жити птахам на чужій землі?
2. Які ще птахи відлітають у вирій?
3. Прислів’я
Кожному мила своя сторона
Кожна травичка на своєму корені росте
Добре тому, хто у своєму дому
5. Підведення підсумків уроку.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий