четверг, 4 февраля 2016 г.
Урок ЦО в 2 класі "Причини виникнення пожеж"
Мета. Ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та з елементарними правилами протипожежної безпеки; формувати навички правильного користування сірниками, електрообладнанням; виховувати повагу до професії пожежника.
Обладнання. Плакати «Причини виникнення пожеж», «Вогонь – друг, вогонь - ворог», малюнки до теми.
І. Організаційний момент.
Психоформула.
Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять .
Працює мій мозок,
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
і мислю логічно.
Вчителя слово
Здійснюю практично.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
• Пригадайте, у які незвичайні ситуації можуть потрапити люди?
• Які служби стоять на службі людям?
• З якою метою вони створені?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми поговоримо і поміркуємо про вогонь, його корисну і шкідливу дію, вплив на життя людини, ви повинні знати, що вогонь – серйозна стихія, і ігри з ним небезпечні. Вам уже 7-8 років, тому ми будемо вивчати правила поведінки з вогнем. Ці знання ви повинні засвоїти. Від цього залежатиме ваше життя та життя оточуючих.
ІV.Ознайомлення з новим матеріалом.
Загадка.
Скільки б не їв, а ніколи ситий не буде.
2.Створення проблемної ситуації.
- Дуже часто можемо чути: стережися вогню, будь з вогнем обережним,
пожежа – страшне лихо, під час пожежі загинули люди і згоріло майно.
Можливо, варто взагалі відмовитися від вогню, не впускати його в наше життя і не буде біди? (Відповіді дітей.)
3. Вирішення проблеми.
- Для чого використовують вогонь?
- Де без вогню не можна обійтися?
(Відповіді дітей ілюструю малюнками, плакатами і доповнюю віршованими рядками.)
• Якщо холоди настали –
Допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,
Але ти стій осторонь.
• Якщо раптом світло гасне,
Свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогню
Ми подякуємо.
• А в печі велетенській – у домні –
Плавлять сталь сталевари невтомні.
• На вогні готують їжу,
Пиріжки мама пече.
В кухні ти, малюк, не грайся –
Вогонь миттю припече.
• Як смеркне в кімнаті й надворі,
Вмикаєм у лампочках зорі.
• Летить ракета в небесах,
Вогонь із сопла рветься – ах!
Такий він сильний, мудрий, дужий.
Вогонь потрібний людям, друже!
4. Підсумок.
- Без вогню людині жилося б важко. Вогонь став людям у великій пригоді. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього.
5. Роздуми «А якщо вогонь не поважати?»
- Якщо до вогню ставитися без поваги, дражнити його, поводитися з ним необачно, він перетворюється із слухняного теплого кошеняти в дикого, жорсткого, злого звіра.
Але й іншим буває вогонь -
Злим, як змій, і жорстоким, як ворог.
Не зігріє він ваших долонь,
може все спопелити на порох.
- Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга у ворога?
Причини пожежі можуть бути різноманітними. Але завжди вона починається тому, що з вогнем поводилися необережно або залишали його без нагляду.
Недбале поводження з сірниками, запальничками.
Просушування одягу, речей над відкритим вогнем (над включеною газовою плитою, на каміні.)
Відкриті дверцята пічки, з якої може випасти жаринка.
Запалені свічки на новорічній ялинці, хлопавки, бенгальські вогні.
Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.
Залишені без нагляду працюючі електроприлади.
Недбале ставлення до електроприладів (залишена газета на абажурі лампи, електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини.)
Іграшки, що розкидані де завгодно, навіть на кухонній плиті.
6. Читання дітям оповідання Г.Блінова «Як Стобід хотів налякати вовка, а сам мало не згорів».
V. Складання правил поводження, якщо сталася пожежа.
Якщо пожежа невелика, спробуйте залити вогонь водою (тільки підключені електроприлади не можна гасити водою), або затоптати, або накинути на нього ковдру.
Кличте на допомогу дорослих. Викликайте за номером «101» пожежну команду.
Вибігайте з приміщення, де господарює вогонь, за руку виводьте інших дітей, малюків. Щільно закрийте за собою двері.
Якщо загорівся електроприлад, спробуйте відключити його від електромережі. (Вивчення тексту розмови, який потрібно знати, викликаючи пожежну команду : «Адреса моя – смт. Губиниха. Я проживаю на вулиці Берегового, в будинку …, квартирі…»)
VІ. Гра «Хто правильніше?»
На макеті телефонного апарата діти набирають «101» і роблять виклик пожежників. Можна відзначити час за секундоміром.
VІІ. Гра «Так чи ні»
(Задаю запитання , в яких ситуаціях вогонь – друг, а в яких – ворог. Діти відповідають «так» чи «ні»)
VІІІ. Засоби пожежогасіння.
Вода, мокре покривало – одяг на людині.
Сухе покривало – електричний провід, телевізор, комп’ютер.
Мокре покривало, вода – дрова біля каміна, меблі.
Кришка від каструлі, мокре покривало – сковорідка з жиром.
Пінний вогнегасник – можна загасити вогонь на всіх названих предметах.
ІХ. «Шифрувальники» (За допомогою шрифту і ключа до нього діти читають приказки «Нема диму без вогню», «В сіні вогонь не сховаєш».)
Х. Конкурс «Врятувати вірних друзів»
Переможе той з учнів, хто за певний час винесе більшу кількість «вірних друзів» - іграшок з вогню.
ХІ. Творча робота у групах.
Кожна група одержує листівку про правила поводження з вогнем. Групи словесно описують плакат.
Вогню боятися не треба,
Якщо порядок в домі в тебе,
Якщо працюють справно речі:
Магнітофони, праски, печі,
і телевізор, й газ плита –
пожежа в дім не завіта!
Якщо підете в гості з дому
Надовго до своїх знайомих,
Про газ та струм не забувайте:
Ретельно все перевіряйте,
Без нагляду не залишайте
І прилади всі вимикайте!
У світі безліч речовин -
І спирт, і гас, також бензин –
Одну загальну рису мають:
Від іскри навіть вибухають.
Ці речовини пам’ятайте
Й подалі від вогню ховайте!
ХІІ. Закріплення знань.
- Коли вогонь приносить нам користь?
- Назвіть причини виникнення пожеж.
- Які найпростіші засоби гасіння пожежі?
- Чи можна заливати електроприлади, ввімкнені в електромережу, водою?
- Яким папером краще накрити настільну лампу? (Ніяким)
- Чого треба уникати, щоб не виникла пожежа?
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий