четверг, 4 февраля 2016 г.

Урок ЦО в 2 класі "Причини виникнення пожеж"

Мета. Ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та з елементарними правилами протипожежної безпеки; формувати навички правильного користування сірниками, електрообладнанням; виховувати повагу до професії пожежника. Обладнання. Плакати «Причини виникнення пожеж», «Вогонь – друг, вогонь - ворог», малюнки до теми. І. Організаційний момент. Психоформула. Люблю я свій розум, Увагу та пам'ять . Працює мій мозок, І вчусь я старанно. Сприймаю все нове і мислю логічно. Вчителя слово Здійснюю практично. ІІ. Актуалізація опорних знань. • Пригадайте, у які незвичайні ситуації можуть потрапити люди? • Які служби стоять на службі людям? • З якою метою вони створені? ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми поговоримо і поміркуємо про вогонь, його корисну і шкідливу дію, вплив на життя людини, ви повинні знати, що вогонь – серйозна стихія, і ігри з ним небезпечні. Вам уже 7-8 років, тому ми будемо вивчати правила поведінки з вогнем. Ці знання ви повинні засвоїти. Від цього залежатиме ваше життя та життя оточуючих. ІV.Ознайомлення з новим матеріалом. Загадка. Скільки б не їв, а ніколи ситий не буде. 2.Створення проблемної ситуації. - Дуже часто можемо чути: стережися вогню, будь з вогнем обережним, пожежа – страшне лихо, під час пожежі загинули люди і згоріло майно. Можливо, варто взагалі відмовитися від вогню, не впускати його в наше життя і не буде біди? (Відповіді дітей.) 3. Вирішення проблеми. - Для чого використовують вогонь? - Де без вогню не можна обійтися? (Відповіді дітей ілюструю малюнками, плакатами і доповнюю віршованими рядками.) • Якщо холоди настали – Допоможе нам вогонь. Він розтопить піч у хаті, Але ти стій осторонь. • Якщо раптом світло гасне, Свічку ми запалимо. В цьому випадку вогню Ми подякуємо. • А в печі велетенській – у домні – Плавлять сталь сталевари невтомні. • На вогні готують їжу, Пиріжки мама пече. В кухні ти, малюк, не грайся – Вогонь миттю припече. • Як смеркне в кімнаті й надворі, Вмикаєм у лампочках зорі. • Летить ракета в небесах, Вогонь із сопла рветься – ах! Такий він сильний, мудрий, дужий. Вогонь потрібний людям, друже! 4. Підсумок. - Без вогню людині жилося б важко. Вогонь став людям у великій пригоді. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. 5. Роздуми «А якщо вогонь не поважати?» - Якщо до вогню ставитися без поваги, дражнити його, поводитися з ним необачно, він перетворюється із слухняного теплого кошеняти в дикого, жорсткого, злого звіра. Але й іншим буває вогонь - Злим, як змій, і жорстоким, як ворог. Не зігріє він ваших долонь, може все спопелити на порох. - Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга у ворога? Причини пожежі можуть бути різноманітними. Але завжди вона починається тому, що з вогнем поводилися необережно або залишали його без нагляду.  Недбале поводження з сірниками, запальничками.  Просушування одягу, речей над відкритим вогнем (над включеною газовою плитою, на каміні.)  Відкриті дверцята пічки, з якої може випасти жаринка.  Запалені свічки на новорічній ялинці, хлопавки, бенгальські вогні.  Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.  Залишені без нагляду працюючі електроприлади.  Недбале ставлення до електроприладів (залишена газета на абажурі лампи, електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини.)  Іграшки, що розкидані де завгодно, навіть на кухонній плиті. 6. Читання дітям оповідання Г.Блінова «Як Стобід хотів налякати вовка, а сам мало не згорів». V. Складання правил поводження, якщо сталася пожежа.  Якщо пожежа невелика, спробуйте залити вогонь водою (тільки підключені електроприлади не можна гасити водою), або затоптати, або накинути на нього ковдру.  Кличте на допомогу дорослих. Викликайте за номером «101» пожежну команду.  Вибігайте з приміщення, де господарює вогонь, за руку виводьте інших дітей, малюків. Щільно закрийте за собою двері.  Якщо загорівся електроприлад, спробуйте відключити його від електромережі. (Вивчення тексту розмови, який потрібно знати, викликаючи пожежну команду : «Адреса моя – смт. Губиниха. Я проживаю на вулиці Берегового, в будинку …, квартирі…») VІ. Гра «Хто правильніше?» На макеті телефонного апарата діти набирають «101» і роблять виклик пожежників. Можна відзначити час за секундоміром. VІІ. Гра «Так чи ні» (Задаю запитання , в яких ситуаціях вогонь – друг, а в яких – ворог. Діти відповідають «так» чи «ні») VІІІ. Засоби пожежогасіння.  Вода, мокре покривало – одяг на людині.  Сухе покривало – електричний провід, телевізор, комп’ютер.  Мокре покривало, вода – дрова біля каміна, меблі.  Кришка від каструлі, мокре покривало – сковорідка з жиром.  Пінний вогнегасник – можна загасити вогонь на всіх названих предметах. ІХ. «Шифрувальники» (За допомогою шрифту і ключа до нього діти читають приказки «Нема диму без вогню», «В сіні вогонь не сховаєш».) Х. Конкурс «Врятувати вірних друзів» Переможе той з учнів, хто за певний час винесе більшу кількість «вірних друзів» - іграшок з вогню. ХІ. Творча робота у групах. Кожна група одержує листівку про правила поводження з вогнем. Групи словесно описують плакат.  Вогню боятися не треба, Якщо порядок в домі в тебе, Якщо працюють справно речі: Магнітофони, праски, печі, і телевізор, й газ плита – пожежа в дім не завіта!  Якщо підете в гості з дому Надовго до своїх знайомих, Про газ та струм не забувайте: Ретельно все перевіряйте, Без нагляду не залишайте І прилади всі вимикайте!  У світі безліч речовин - І спирт, і гас, також бензин – Одну загальну рису мають: Від іскри навіть вибухають. Ці речовини пам’ятайте Й подалі від вогню ховайте! ХІІ. Закріплення знань. - Коли вогонь приносить нам користь? - Назвіть причини виникнення пожеж. - Які найпростіші засоби гасіння пожежі? - Чи можна заливати електроприлади, ввімкнені в електромережу, водою? - Яким папером краще накрити настільну лампу? (Ніяким) - Чого треба уникати, щоб не виникла пожежа?

Комментариев нет:

Отправить комментарий